Seniorkonsult |
Kunduppföljning
Schema för Kunduppföljning kan du printa ut här >>
Att disciplinera sig är för de flesta inte så roligt. Inte så lätt heller! Därför är ditt arbete som Coach väl investerad tid. Du hjälper därmed Kunden till ett bättre resultat än de flesta annars skulle klara på egen hand. Detta är även anledningar till att Herbalife inte säljer via affärer och därmed har lyckats så bra! |
|
Följ upp så här:
|
"Vad blandade du Shaken med?" |
Du får reda på mer om du ställer en s.k. "öppen" fråga, som inte går att svara på med JA eller Nej. |
|
"Hur Mår du?" |
Den som följer programmet kan ofta få någon slags reaktion. Allt ifrån mer energi till huvudvärk är vanligt. Då är det viktigt att du som Coach finns där och förklara att det är helt naturligt när man ändrar på kosthållningen. |
|
"Hur många cm & kg har du tappat?" |
Frågan tar för givet att kunden har fått ett resultat redan efter en vecka. Har de själva inte märkt något ännu så får de en liten vink om att det fungerar för många andra. |
|
"Har någon märkt att...?" |
Uppmärksammar resultatet samtidigt som du mjukar upp inför nästa veckas fråga om referenser. |
|
Referenser / Nybeställn. / Värva |
|
Därefter en gång varannan vecka eller månad... det ni kommer överens om. Lova bara det du kan hålla!
- Ring Kunden på överenskommen tid
- Lyssna engagerat på Kunden
- Återkom med de svar du har lovat att ta reda på
- Erbjud endast produkter som är relevanta för att lösa kundens problem, önskningar eller behov
|
|
|
Herbalife Affärsmöjlighet. Även om det är Herbalife Sweden AB, Box 556, 101 31 Stockholm, som tillhandahåller denna affärsmöjlighet, så är det oberoende distributör Caddy Marketing som har förberett och distribuerar detta material. Varor som säljs är näringsprodukter, hud- och kropps-vårdsprodukter. Transaktioner är utförda av distributörer som huvudmän. Copyright © 2010, Caddy Marketing UK / Email: info@herbasupport.se |